Vrijdag - Reisverslag uit Blantyre, Malawi van Karina Dingemanse - WaarBenJij.nu Vrijdag - Reisverslag uit Blantyre, Malawi van Karina Dingemanse - WaarBenJij.nu

Vrijdag

Blijf op de hoogte en volg Karina

12 Juli 2013 | Malawi, Blantyre

Vandaag weer vroeg op school. Ik had 2 letterdozen mee. De kinderen mogen hun namen ermee leggen, dit kost de nodige moeite, maar ze vinden het wel leuk om te doen.
in de pauze hebben we gesproken over kleinere aanpassingen in de school. zo moeten de schoolborden nodig weer opgeknapt worden en een nieuw verflaagje doet ook wonderen vermoed ik. de luiken van het zijraam en van de keuken moeten verstevigd worden, want nu waren er weer dieven door naar binnen gekomen. maandag komt er een timmerman voor.
In de kleutergroep hebben we een verjaardag gevierd. Ik sta er van te kijken wat deze ouders allemaal meegegeven hebben als traktatie: een taartje die in 50 stukjes wordt verdeeld, chips en voor de leerkrachten nog een broodje en een flesje drinken. De jarige mag kaarsjes uitblazen en de taart aansnijden. Dit zal maar sporadisch zijn, denk ik, aangezien de meesten maar net genoeg geld hebben om naar school te gaan.
Pastor David kwam naar de school, dit was een prettig weerzien. We maakten een afspraak voor na schooltijd in de kerk. De kerk is pas vergroot, het is een mooi gebouw geworden. De kerk is ook een nieuw schooltje begonnen. Er komen daar ongeveer 40 kinderen van peuter/kleuterleeftijd. Of ik ook daar zou willen kijken naar het lesgeven van de 2 leerkrachten, ja natuurlijk dat vind ik alleen maar mooi om te doen. Ik ben benieuwd hoe het hier gaat. Ook hebben we de afspraak gemaakt om volgende week een dag naar Satemwa te gaan. Dus kom ik nu op 3 schooltjes. Als ik ook nog naar het farmersland wil denk ik dat mijn weekjes wel vol komen.

Groet aan allen en dank voor jullie berichtjes, dat is erg leuk om te lezen. En vooral voor jullie gebed!
Karina

  • 12 Juli 2013 - 21:34

    Els:

    gaaf om te lezen karin dat je als een vis in het water bent.
    super dat je zo bezig mag zijn.
    knuffel,
    Els

  • 13 Juli 2013 - 09:58

    Krijn:

    Hoi Karina,
    Mooi om zo de eerste berichten te lezen. Klinkt goed, je weet je er "thuis". Ik kan het me ook goed inleven, omdat ik er zelf in 2010 ook heb rondgelopen. Het vervolg van je reis kan ik pas rond 1 aug. lezen, omdat we op vakantie gaan. Wil je de groeten doen aan pastor David en Elisabeth. Nog een hele goede tijd gewenst en Gods zegen. Krijn

  • 13 Juli 2013 - 10:07

    Ellen:

    Lieve Karina ,

    Wat fijn dat je je draai alweer gevonden hebt en heel leuk
    om je bezigheden zo te volgen !!
    Wij bidden voor je en wensen je Gods zegen toe .
    Heel veel liefs en HUGS .
    groetjes van Ellen

  • 13 Juli 2013 - 10:48

    Bernardine:

    Ha, Karina,
    Zo te lezen voel jij alweer helemaal thuis op de Alemekezekeschool! Knap dat je al zo snel weer je draai kunt vinden (ik heb altijd een paar dagen nodig om te acclimatiseren)! Leuk dat je nu straks op 3 schooltjes kunt gaan kijken en werken; zo kun je goed de verschillen zien, maar ook waar de nood is! Heel veel succes!

    Groeten, Bernardine

  • 13 Juli 2013 - 16:14

    Jooske:

    Hoi Karina,

    Fijn om te lezen dat je je het goed naar je zin hebt. Veel succes op de scholen. Ik hoop dat je veel goed en nuttig werk kunt doen daar in Malawi.
    Lieve groeten Jooske

  • 14 Juli 2013 - 23:04

    Rens:

    Hoi Karina,

    Goed te lezen dat je weer helemaal in je element bent daar en alweer helemaal de dingen doet waar je goed in bent. Een goeie tijd nog daar in Malawi en geniet ervan hé.
    Groeten Rens

  • 14 Juli 2013 - 23:21

    Yvonne Pols:



    Hoi lieve zus,

    Gaaf hoor dat je me uitnodigd jou te volgen en leuk.

    Lieve groet en vooral Zijn Shalom,
    Yvonne.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Karina

Op 30 juli stap ik in het vliegtuig naar Malawi om op 26 augustus weer in Goes aan te komen. In die tijd zal ik wonen bij David en Elisabeth Chitsonga, ht voorgangers echtpaar, in huis wonen. Ik wil hen graag helpen met allerlei voorkomend werk. Verder wil ik ook graag de scholen bezoeken. Al met al wordt het vast een leerzame en boeiende reis. Ik heb er veel zin in, maar vind het ook spannend, omdat ik deze reis alleen ga doen; gelukkig gaat de Heer met me mee. Groetjes, Karina.

Actief sinds 17 Juli 2010
Verslag gelezen: 343
Totaal aantal bezoekers 31949

Voorgaande reizen:

11 Juli 2018 - 08 Augustus 2018

Malawi 7.0

21 Juli 2017 - 18 Augustus 2017

Malawi 2017

24 Juli 2015 - 20 Augustus 2015

A handful times

13 Juli 2014 - 07 Augustus 2014

Jorika in Malawi

09 Juli 2013 - 05 Augustus 2013

Malawi 3e x

30 Juli 2010 - 26 Augustus 2010

Malawi here I come

Landen bezocht: