Terug van weggeweest. - Reisverslag uit Blantyre, Malawi van Karina Dingemanse - WaarBenJij.nu Terug van weggeweest. - Reisverslag uit Blantyre, Malawi van Karina Dingemanse - WaarBenJij.nu

Terug van weggeweest.

Blijf op de hoogte en volg Karina

05 Augustus 2013 | Malawi, Blantyre

Vandaag ben ik veilig weer op Hollandse bodem geland. maar ik zal jullie het laatste stukje niet onthouden.

Zaterdag heb ik me met wat jeugd van de kerk vermaakt. en gevoetbald met Jonas, een gehandicapte jongen. het is zo heerlijk als je ziet hoe hij geniet. 'sAvonds was ik bij Sevana uitgenodigd om te komen eten. Het was heerlijk en daarna hebben we nog een poos zitten kletsen met z,n allen.
Maar zondag was toch echt de dag van vertrek. om een uurtje of 9 kwam opeens Wonderful met Andrew door de tuin aanlopen. Zo had ik toch nog even de tijd om met Andrew te spreken. Hij heeft me de eerste keer dat ik in Malawi was het meest geholpen en geassisteerd op de school; ik heb een bijzonder contact met hem en was dus erg verheugd hem op de laatste dag nog te zien.
Toen we op het vliegveld aankwamen bleek het vliegtuig pas 2 uur later te vertrekken, dus zijn we nog maar even naar huis gegaan; dat is ongeveer een kwartier rijden, maar leuker dan een beetje rond te hangen op een vliegveld waar niks is.
Ik ben toen ook rechtstreeks naar Addis Abeba gevlogen ipv een tussenstop in Lilongwe. Al met al heb ik een goeie reis gehad, goed door de douane gekomen en zo. Alleen in de vliegtuigen van Ethiopian airlines heb je geen beenruimte en ik ben toch niet zo heel lang.Zodoende was ik erg blij om in Brussel aan te komen. Gerben stond al op me te wachten en samen zijn we naar Goes gereden.

Ik kijk terug op een hele fijne reis. Ik ben ook heel dankbaar dat alles goed is gegaan, geen ziektes of nare dingen.
Ook al is het soms voor je gevoel veel te weinig wat je kan doen in 3,5 week, is het denk ik veel belangrijker dat je een tijd gehad hebt van samenzijn, aandacht en liefde geven. Dat is iets wat blijft hangen, dat speelgoed en de schoolmaterialen zijn dan van ondergeschikt belang.
Het plaatsje in Sevana's huis heeft ook zeker aan dat goede gevoel bijgedragen.

Ik dank jullie allemaal voor het meeleven/lezen, mee bidden. Als je benieuwd bent naar meer verhalen of foto,s en filmpjes dan moet je maar even aankomen.

Lieve groeten vanuit Goes.
Karina

  • 05 Augustus 2013 - 20:54

    Jooske:

    Hoi Karina,

    Fijn dat je weer gezond en heel terug bent in Goes. Knap hoor om zo'n reis alleen te maken.Je doet het toch maar. Het was en is heel leuk om je ervaringen te lezen en op die manier mee te leven.
    Heel mooi dat je er zo van genoten hebt. Nog een fijne week thuis. Dat is ook wel nodig na zo'n reis.
    De temperatuur hier past wel bij dei van Malawi denk ik. Hier is het al weken prachtig weer.
    Tot horens of tot ziens.
    Groetjes Jooske

  • 06 Augustus 2013 - 01:21

    Ronald:

    Welkom thuis Karina! We zien je snel weer. Geef nu alles eerst maar eens plekje en neem daar de tijd voor! Groet van Ronald en Bernardine

  • 06 Augustus 2013 - 09:00

    Adinda:

    Lieve Karina,

    Wat fijn dat je veilig thuis gekomen bent! Ik ben erg benieuwd naar je foto's. Ik vind het zo enorm knap dat je dit alleen hebt ondernomen!
    Ik zie en spreek je donderdag op de bbq op school.

    Groetjes, adinda

  • 06 Augustus 2013 - 12:48

    Hans:

    Ik ben blij dat je weer heel thuis bent. Als ik het zo allemaal lees, is het weer een prachtige reis geweest. Leuk die verslagen.

    Groetjes,
    je broertje

  • 06 Augustus 2013 - 14:51

    Corrie Meijer:

    Lieve Karina,

    Fijn dat je een goeie reis hebt gehad, en dat je veilig thuis gekomen bent.
    Het zal wel weer even wennen zijn denk ik.
    We zien uit naar je verhalen.

    Lieve groetjes,
    Corrie

  • 06 Augustus 2013 - 22:56

    Floor En Matty:

    Lieve Karina, Welkom in Holland!! Wat een beleving in 3 en halve week! Waar je zo lang naar hebt uitgekeken is alweer voorbij... We zijn benieuwd wat er volgt... Heel veel zegen en vreugde :) in dat wat vóór je ligt. We zijn trots op jou! Floor en Matty

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Karina

Op 30 juli stap ik in het vliegtuig naar Malawi om op 26 augustus weer in Goes aan te komen. In die tijd zal ik wonen bij David en Elisabeth Chitsonga, ht voorgangers echtpaar, in huis wonen. Ik wil hen graag helpen met allerlei voorkomend werk. Verder wil ik ook graag de scholen bezoeken. Al met al wordt het vast een leerzame en boeiende reis. Ik heb er veel zin in, maar vind het ook spannend, omdat ik deze reis alleen ga doen; gelukkig gaat de Heer met me mee. Groetjes, Karina.

Actief sinds 17 Juli 2010
Verslag gelezen: 575
Totaal aantal bezoekers 32006

Voorgaande reizen:

11 Juli 2018 - 08 Augustus 2018

Malawi 7.0

21 Juli 2017 - 18 Augustus 2017

Malawi 2017

24 Juli 2015 - 20 Augustus 2015

A handful times

13 Juli 2014 - 07 Augustus 2014

Jorika in Malawi

09 Juli 2013 - 05 Augustus 2013

Malawi 3e x

30 Juli 2010 - 26 Augustus 2010

Malawi here I come

Landen bezocht: