À real African bike - Reisverslag uit Blantyre, Malawi van Karina Dingemanse - WaarBenJij.nu À real African bike - Reisverslag uit Blantyre, Malawi van Karina Dingemanse - WaarBenJij.nu

À real African bike

Blijf op de hoogte en volg Karina

15 Juli 2013 | Malawi, Blantyre

Zaterdag ben ik met David en nog iemand, zijn naam ben ik vergeten. Naar Limbe geweest om een fiets te kopen. We hebben wat winkeltjes bekeken en tenslotte een mooie rooie mountainbike gekocht. Zo nu kan ik mij zelf beter verplaatsen en ben ik minder afhankelijk van anderen. David nam de fiets eerst mee naar huis en daar zouden ze hem nakijken en de banden oppompen. Zondag na de kerkdienst was mijn fiets klaar. Ik erop maar al snel bleek dat de remmen niet werkten. Dat is in een land met flinke hellingen niet zo praktisch. Maandagmorgen voordat ik naar school ging, heeft de man van Sevana gekeken naar de rem, de voorrem is gebroken en heeft een nieuwe kabel nodig. De achterrem heeft hij goed voor mij gesteld. Dus ik op de fiets naar school. Nou dan heb je wel bekijks hoor als blanke vrouw op een fiets. Smiddags zou ik naar de school van de kerk gaan. Zo gezegd zo gedaan. Ben ik halverwege breekt mijn ketting......Sevana heeft mij opgehaald en de fiets achterin de auto meegenomen. Daarna heeft ze me weer naar school gebracht. Volgens haar kan ik maar beter met mijn fiets terug gaan naar de shop. Wordt vervolgt.....



Vandaag ben ik ook gestart met wat opknapwerkzaamheden aan de Alemekezekeschool. Een timmerman verstevigt de luiken en ik heb de gaten in het schoolbord gevuld en andere scheuren in de muur. Ik hoop dat het er woensdag goed uitziet zodat we ook de schoolborden kunnen schilderen.

Groet Karina

  • 15 Juli 2013 - 22:16

    Petra Kuipers:

    Hoi Karina,

    Wat gaaf dat je deze reis maakt en zoveel mooi werk kunt verrichten! Leuk om zo je belevenissen te kunnen volgen! Veel succes en een goede tijd nog!

  • 15 Juli 2013 - 23:03

    Joke Bakker:

    Hoi lieve Kaatje. Wat goed om steeds iets van je te lezen. Ondanks de sores met je real african bike klinkt het verhaal uit Malawi positief. We zijn erg benieuwd naar de story achter de gebeurtenissen. Veel succes bij alle ondernemingen!! Liefs van Frits en Joke

  • 15 Juli 2013 - 23:41

    Yvonne Pols:

    Nou Karina super woman in De Heer.., je blijft er wel kalm onder, zo ken ik je ook.
    Hij is bij je en wil niet dat je op een brik rijd duss, bid ik dat je nu wel op een degelijke fiets zal rijden of je anders overal naar toe laat brengen hi hi onafhankelijk willen zijn,.... is soms fijn.

    Lieve groet,
    Zijn Shalom,
    Yvonne

  • 16 Juli 2013 - 07:42

    Jooske:

    Hoi Karina,

    Zo denk je dat je niemand nodig hebt en zo is het weer anders. Blijven lachen is het devies.
    En ik begrijp dat je aan het bouwvakken bent. Veel succes ermee. Wel fijn dat je elke keer tijd neemt om ons op de hoogte te houden van je avonturen.
    Ik hoop en bid dat je het een en ander voor elkaar krijgt.
    Lieve groeten vanuit een zonnig Rilland.
    Jooske

  • 16 Juli 2013 - 12:45

    Bernardine:

    Ha, die Karina,
    Fietsen en auto's vragen in Malawi altijd veel geduld én gebed! Wat een zegen dat Sevana je toch steeds weer kan helpen! Zelfstandig en onafhankelijk zijn is goed, maar soms heb je gewoon hulp van iemand anders nodig! Fijn dat zij er voor je kan en wil zijn!
    Succes met alles en veel zegen!

    Groeten, Bernardine

  • 18 Juli 2013 - 00:06

    Marlies Doodkorte :

    Helaas heb je niet veel geluk met je fiets! Ik hoop dat het verder wel goed met je gaat!

    Succes! En ben benieuwd naar je volgende verhaal!

    Groetjes Marlies

  • 18 Juli 2013 - 00:06

    Marlies Doodkorte :

    Helaas heb je niet veel geluk met je fiets! Ik hoop dat het verder wel goed met je gaat!

    Succes! En ben benieuwd naar je volgende verhaal!

    Groetjes Marlies

  • 18 Juli 2013 - 00:06

    Marlies Doodkorte :

    Helaas heb je niet veel geluk met je fiets! Ik hoop dat het verder wel goed met je gaat!

    Succes! En ben benieuwd naar je volgende verhaal!

    Groetjes Marlies

  • 18 Juli 2013 - 00:08

    Marlies Doodkorte :

    Helaas heb je niet veel geluk met je fiets! Ik hoop dat het verder wel goed met je gaat!

    Succes! En ben benieuwd naar je volgende verhaal!

    Groetjes Marlies

  • 22 Juli 2013 - 16:09

    Cathrien:

    lieve Karina.

    Wat fijn dat je al zoveel hebt gedaan ,voor de scholen en de kinderen!!!
    Petje voor je af, hoor
    Ik wens je een hele fijne tijd daar,en Gods zegen op alles wat je doet.
    Het is hier ook loeiheet in de schaduw 30 graden.
    sterkte met alles
    Liefs van cathrien

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Karina

Op 30 juli stap ik in het vliegtuig naar Malawi om op 26 augustus weer in Goes aan te komen. In die tijd zal ik wonen bij David en Elisabeth Chitsonga, ht voorgangers echtpaar, in huis wonen. Ik wil hen graag helpen met allerlei voorkomend werk. Verder wil ik ook graag de scholen bezoeken. Al met al wordt het vast een leerzame en boeiende reis. Ik heb er veel zin in, maar vind het ook spannend, omdat ik deze reis alleen ga doen; gelukkig gaat de Heer met me mee. Groetjes, Karina.

Actief sinds 17 Juli 2010
Verslag gelezen: 387
Totaal aantal bezoekers 32019

Voorgaande reizen:

11 Juli 2018 - 08 Augustus 2018

Malawi 7.0

21 Juli 2017 - 18 Augustus 2017

Malawi 2017

24 Juli 2015 - 20 Augustus 2015

A handful times

13 Juli 2014 - 07 Augustus 2014

Jorika in Malawi

09 Juli 2013 - 05 Augustus 2013

Malawi 3e x

30 Juli 2010 - 26 Augustus 2010

Malawi here I come

Landen bezocht: