Veilig aangekomen - Reisverslag uit Blantyre, Malawi van Karina Dingemanse - WaarBenJij.nu Veilig aangekomen - Reisverslag uit Blantyre, Malawi van Karina Dingemanse - WaarBenJij.nu

Veilig aangekomen

Blijf op de hoogte en volg Karina

10 Juli 2013 | Malawi, Blantyre

Ik heb een goede reis gehad. Bij aankomst stond er niemand te wachten. Na een poosje kwamen Elisabeth en Wanda mij ophalen. Ze wilde me waarschijnlijk gelijk even laten wennen aan de Malawiaanse cultuur. Relax...
Vervolgens zijn we na wat zoekwerk op mijn plekje terecht gekomen.
Sevana, de vrouw van het zendelingenhuis, is een leuke vrouw, die Engels en Nederlands praat. Ze is getrouwd en heeft een zoontje Ethon, die je de oren van je hoofd praat en een ontzettende druktemaker is. Haar man heb ik nog niet gezien. Vanavond zijn we naar de shoprite (supermarkt) geweest en morgen gaat ze met me mee om een telefoonkaart te kopen en geld te wisselen. Daarna ga ik misschien wel op zoek naar mijn schooltje.
Het is hier in Malawi koud en regenachtig. Bij jullie beter waarschijnlijk.

  • 10 Juli 2013 - 21:52

    Esther:

    Hallo Karina,
    Fijn dat je goed aangekomen bent! Ik hoop dat het allemaal snel went en je een goede contact krijgt met de mensen daar. ook wens ik je , dat je je snel op je plek voelt.
    Gods zegen en bescherming!

    liefs Esther

  • 10 Juli 2013 - 22:03

    Jooske:

    Ha Karina,

    Bedankt voor je bericht. Fijn dat we weten dat je goed bent aangekomen. Gelukkig zijn er mensen die je kunnen helpen en is er iemand die nederlands spreekt. Dat lijkt me ook wel fijn. Jammer dat het weer niet bijzonder goed is. Hopelijk verandert dat nog tijdens je bezoek.
    Hier is het droog maar ook bewolkt met een stevige wind.
    Een fijne tijd daar in malawi en lieve groeten van Jooske

  • 10 Juli 2013 - 22:42

    Kees :

    Hoi Karina,
    goed dat je er bent en een goede reis hebt gehad. Je zou daar inderdaad geen kou en regen verwachten. Bij Afrika denk je aan zon en droogte. Prettig dat je engels en nederlands kunt spreken. Je aanpassen aan het tempo van daar is misschien wel even wennen maar andersom lijkt me lastiger. Pas je maar aan en geniet ervan het is tenslotte je vakantie. De kids op school zullen je vast nog wel herkennen.......

    groetjes Kees


  • 11 Juli 2013 - 09:10

    Bernardine:

    Ha, Karina,
    Wat fijn dat je veilig bent aangekomen!
    Het huisje ziet er niet super de luxe uit, maar het is wel lekker een plekje voor jezelf! Het is fijn dat Sevana je een beetje op weg kan helpen met alles wat je nodig hebt! En ja, je weet het hè, wij hebben de klok, maar de Malawianen hebben alle tijd :)

    Sterkte met acclimatiseren en de groeten aan iedereen daar!

    Groeten, Bernardine

  • 11 Juli 2013 - 11:51

    Coby:

    Goeie berichten Karina. Fijn dat jr goed bent aangekomen en de eerste contakten alweer zijn gemaakt. Veel succes bij alles en lekker dat je ook af en toe nederlands kan babbelen. Ben benieuwd Hoe het op je schooltje is en of je er nog herkenbare dingen terug ziet van de vorige keer. We volgen je en gelkkkig had je ook wat lange mouwen ingepakt.;)

  • 11 Juli 2013 - 11:53

    Willy:

    Hallo Karina,

    fijn om zo op de hoogte te blijven van je wel en wee.., je geeft jezelf wel even de tijd om weer even te wennen he? Heerlijk om ook af en toe je eigen taal te kunnen spreken lijkt me. Ik hoop dat je een mooie tijd tegemoet gaat Karina en natuurlijk is het net als hier..graag het zonnetje erbij!

    Sterkte en zegen,
    liefs,
    Willy


  • 11 Juli 2013 - 15:08

    Els:

    he karin daar zag je zo tegen op om engels te moeten spreken wat hebben we toch een god
    met veel humor!!1 Ik ben blij dat je goed bent aan gekomen en dit plekje hebt om te zijn.

    sjalom,
    Els

  • 11 Juli 2013 - 19:13

    Corrie Meijer:

    Lieve Karina,

    Fijn dat je een goede reis hebt gehad, en veilig bent aangekomen.
    Was het om de bekenden weer te ontmoeten?
    En om de geur van Malawi weer op te snuiven?
    Jammer dat het niet lekker warm is, maar dat gaat vast nog komen.
    Ik wens je veel vreugde en Gods zegen toe.
    liefs,
    Corrie

  • 12 Juli 2013 - 12:10

    Floor En Matty:

    Lieve dappere Karina, je bent weer, waar je wil zijn :) ! Dat de verlangens van je hart vervult mogen worden! Dat je tot zegen en vreugde mag zijn voor de Heer en allen die je ontmoet! Dikke knuffel: Floor en Matty.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Karina

Op 30 juli stap ik in het vliegtuig naar Malawi om op 26 augustus weer in Goes aan te komen. In die tijd zal ik wonen bij David en Elisabeth Chitsonga, ht voorgangers echtpaar, in huis wonen. Ik wil hen graag helpen met allerlei voorkomend werk. Verder wil ik ook graag de scholen bezoeken. Al met al wordt het vast een leerzame en boeiende reis. Ik heb er veel zin in, maar vind het ook spannend, omdat ik deze reis alleen ga doen; gelukkig gaat de Heer met me mee. Groetjes, Karina.

Actief sinds 17 Juli 2010
Verslag gelezen: 373
Totaal aantal bezoekers 31944

Voorgaande reizen:

11 Juli 2018 - 08 Augustus 2018

Malawi 7.0

21 Juli 2017 - 18 Augustus 2017

Malawi 2017

24 Juli 2015 - 20 Augustus 2015

A handful times

13 Juli 2014 - 07 Augustus 2014

Jorika in Malawi

09 Juli 2013 - 05 Augustus 2013

Malawi 3e x

30 Juli 2010 - 26 Augustus 2010

Malawi here I come

Landen bezocht: