1e weekend - Reisverslag uit Blantyre, Malawi van Karina Dingemanse - WaarBenJij.nu 1e weekend - Reisverslag uit Blantyre, Malawi van Karina Dingemanse - WaarBenJij.nu

1e weekend

Blijf op de hoogte en volg Karina

14 Juli 2018 | Malawi, Blantyre

Zaterdag : WoW wat een muggen vannacht. Heb er ook een paar te pakken gekregen , maar zij mij ook, gezien de rode plek die achterbleef. Als ik straks om boodschappen ga moet ik ook maar iets tegen muggen meenemen, dan heb ik vast een betere nachtrust. Verder was er de hele tijd het geluid van stromend water in de stortbak... Nou je begrijpt het al, dan moet je er ook een paar keer uit. Gelukkig kon ik vanmorgen lekker uitslapen, dus kwam pas om half 9 m'n bed uit. 

Na het ontbijt heb ik eerst een programma gemaakt voor de komende 3 weken. Dat ga ik morgen na de dienst met David overleggen. Want voor m'n bezoek aan Satemwa ben ik wel afhankelijk van een goede auto met chauffeur. 

Daarna ben ik weer om boodschappen geweest. Ik koos deze keer voor de Chipiku , dat is meer dan een half uur lopen, maar dat geeft ook wat invulling aan de dag. Maar op de terugweg met een volle rugzak was ik toch blij dat ik er weer was. 

Ik had ook ingrediënten gekocht om brooddeeg te maken om op school met de kinderen te gaan kleien. Ik heb het eerst maar eens uitgeprobeerd. En toen zag ik juist een paar buurmeisjes bij huismoeder . Ik wenkte ze naar buiten en zo hebben we met z'n allen lekker gekleid; huismoeder doet net zo hard mee. We hebben van alles gemaakt. De klei heb ik in een plastic zakje meegegeven, dan kunnen ze het thuis nog eens doen. Het ijs was toen gebroken en hebben we nog samen touwtje gesprongen, op den duur was de hele buurt hier en hebben we een gezellige middag gehad. 

Zondag was het op tijd opstaan om bijtijds in de kerk te zijn. Vandaag dus weer voor het eerst met de minibus mee. Ik werd door de eerste bus echter aan het begin van de Ndirande markt afgezet. Toen heb ik maar de hele markt over gelopen....dan heb je best wel bekijks als blanke. Om vervolgens nog een stukje met een 2e minibus mee te gaan. Een uurtje later kom ik bij de kerk aan. Veel mensen kennen mij nog en komen een hand geven.ik zoek een plekje op , maar word even later wat meer naar voren gehaald. De dienst is al 2 uur bezig als David begint met preken, maar eerst heet hij mij van harte welkom en verteld hij de mensen wat ik kom doen. Na de dienst heb ik mijn programma voor deze weken met David doorgesproken. Daarna zorgde hij ervoor dat ik door Wonderful met de auto naar huis werd gebracht. Andrew sprong ook nog snel in de auto; hij had net de zondagschool gedaan. Hij vertelde dat er wel 200 kinderen waren en hij was maar alleen. Waarom heb je me dan niet geroepen vroeg ik....tja zulke dingen moet je van tevoren afspreken. Om half 4 was ik thuis en moest ik nog lunchen. Om 6 uur had ik dus niet veel zin om weer te eten, dus maar wat makkelijks gedaan. Dat kwam wel goed uit want het elektrisch deed het een hele avond niet. Toen was ik blij dat ik een powerbank had gekregen van mijn werk met kerst, want dan kon ik toch m'n iPad opladen. Zo op tijd m'n bed in , want morgen voor het eerst naar school. 


  • 16 Juli 2018 - 18:09

    Joke Bakker:

    Zo lieve zus. Je zit weer gelijk midden in”Afrika”. Veel succes en plezier

  • 16 Juli 2018 - 19:21

    Cathrien Vlieger:


    Hoi lieve Karina.

    Wat fijn dat je goed bent aangekomen.En leuk dat de mensen je nog kennen
    je bent al weer lekker bezig zeg.Hopelijk kun je straks beter slapen zonder teveel gezoem
    Hele goede tijd daar!!

    Veel zegen ! liefs Cathrien

  • 17 Juli 2018 - 11:12

    Bianca:

    Hoi Karina,

    wat leuk dat ik mee kan lezen! Je hebt zo te lezen alweer een hoop beleeft en ik denk zomaar dat er nog veel komen gaat!
    Ik kijk uit naar de rest van je verslagen!
    Vergeet vooral niet te genieten!
    Groetjes Bianca

  • 17 Juli 2018 - 12:49

    Jooske Crucq:

    Hey Karina,

    Fijn dat je goed bent aangekomen in Malawi. Het is tenslotte een hele onderneming. Ook fijn om te lezen dat huismoeder er is en een nachtwaker. Belangrijk lijkt me.
    Intussen ben je weer al op schol geweest. Ben benieuwd wat je daar aantreft.
    Succes met je onderneming daar.

    Groetjes Jooske

  • 17 Juli 2018 - 15:50

    Janet Lavooij:

    Hoi Karina,

    Leuk om te lezen wat je weer zoal meemaakt en dat de mensen je ook weer zo hartelijk begroeten.
    Dan wordt het toch hogelijk gewaardeerd dat je er weer bent .
    Als bij ons de kerkdienst langer duurt dan een uur gaan de mensen al op hun horloge kijken daar hebben ze in Malawi geen last van. Als de airco het maar doet!!!!
    UUhhh 200 kinderen ?? doe maar een verhaal .....doe maar een lied...
    Succes weer met de kinderen op school en vergeet niet te genieten hoor!!!!!

  • 17 Juli 2018 - 18:29

    Els Blaasse:

    he karin wat super leuk dat je herkent wordt een stukje thuis zijn.
    geniet van alles en strek je uit wat jij daar mag beteken deel de liefde van
    God uit . maar je mag ook ontvangen wat de mensen voor jou hebben mooi is dat!!

    lieve groetjes,
    Els

  • 19 Juli 2018 - 19:00

    Karien:

    Jouw dagen zijn weer goed gevuld, lees ik. Wat leuk dat je iedere keer weer iets nieuws bedenkt om met de kinderen te doen. Veel plezier op school en succes met de muggen ;-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Karina

Op 30 juli stap ik in het vliegtuig naar Malawi om op 26 augustus weer in Goes aan te komen. In die tijd zal ik wonen bij David en Elisabeth Chitsonga, ht voorgangers echtpaar, in huis wonen. Ik wil hen graag helpen met allerlei voorkomend werk. Verder wil ik ook graag de scholen bezoeken. Al met al wordt het vast een leerzame en boeiende reis. Ik heb er veel zin in, maar vind het ook spannend, omdat ik deze reis alleen ga doen; gelukkig gaat de Heer met me mee. Groetjes, Karina.

Actief sinds 17 Juli 2010
Verslag gelezen: 156
Totaal aantal bezoekers 31937

Voorgaande reizen:

11 Juli 2018 - 08 Augustus 2018

Malawi 7.0

21 Juli 2017 - 18 Augustus 2017

Malawi 2017

24 Juli 2015 - 20 Augustus 2015

A handful times

13 Juli 2014 - 07 Augustus 2014

Jorika in Malawi

09 Juli 2013 - 05 Augustus 2013

Malawi 3e x

30 Juli 2010 - 26 Augustus 2010

Malawi here I come

Landen bezocht: