Reis en aankomst - Reisverslag uit Blantyre, Malawi van Karina Dingemanse - WaarBenJij.nu Reis en aankomst - Reisverslag uit Blantyre, Malawi van Karina Dingemanse - WaarBenJij.nu

Reis en aankomst

Blijf op de hoogte en volg Karina

13 Juli 2018 | Malawi, Blantyre

Reis en aankomst.
Willemijn, Gerben en de kids hebben mij naar Brussel gebracht. 6 km voor het vliegveld stonden we half uur tot 3 kwartier stil in de file, dat is niet zo'n fijn gevoel als je weet dat je er op tijd moet zijn. Maar daarna verliep alles vlotjes. Totdat ik in Addis Abeba kwam. Toen we in het vliegtuig zaten duurde het heel lang voor we gingen vertrekken. Toen vertelden ze dat het vliegtuig problemen had en ze dit niet konden repareren. Dus moesten we er allemaal weer uit en wachten op een ander vliegtuig. Wat schetst mijn verbazing... Alles is leeg en er zijn geen mensen meer te bekennen, alleen wat personeel wat op loopt te ruimen. Op dit vliegveld is het dus een paar uur per dag een drukte van jewelste van allerlei vluchten en daarna niks meer. We kregen allemaal een flesje water en konden dan in de wachtruimte wachten. Gelukkig kon ik met Willemijn appen. Ik probeerde ook David te bereiken via de app, de telefoon en een sms in de hoop hem te bereiken dat ik verlaat was. Maar ik kreeg hem niet te pakken. Eindelijk konden we weer verder, maar met 4 uur vertraging. Op Chileka, het vliegveld van Malawi, ging het best wel snel. Ik had de formulieren voor een visum thuis al ingevuld, zodoende kon ik snel naar het loket om mijn visum te halen en was ik ook zo door de paspoortcontrole. Meestal moeten ze allerlei vingerafdrukken van je hebben, maar deze keer niet... Ik raak bekend denk ik ;-). Maar buiten stond er dus niemand. Toen heb ik David gebeld en die kreeg ik gelijk aan de telefoon, wat een wonder is. Hij zou direct Wonderful sturen. Na een half uurtje kwam hij met Andrew en nog iemand mij ophalen om mij daarna in Kanjedza af te zetten. Gelukkig was huismoeder daar met Stella. Wat fijn om hen weer te zien. Zij had al uren op mij zitten wachten, maar ik kon hen niet bereiken. Het huis is mooi schoon en ik krijg de slaapkamer met het ligbad erbij. M'n bedje is gespreid. Huismoeder zette het warme water aan, maar het bleef een beetje lauw, dus werd het maar een kattenwasje . Daarna ging ik lekker naar bed, dankbaar dat alles toch goed was gekomen.
Na heerlijk geslapen te hebben , dacht ik een lekker warm bad te nemen. Ja er kwam heet water, maar na 5cm stopte de kraan ermee. Alleen de koude kraan deed het nog. Dus heb ik me gebadderd en m'n haren gewassen in enkeldiep water.... Blijf je lenig van hoor!
Na het ontbijt lekker buiten in de zon, ging ik m'n koffers uitpakken. Toen ik daarmee bezig was, kwam David mij opeens opzoeken. Wat een verrassing en wat een fijn weerzien. Hij heeft ook aan huismoeder gevraagd hoe het met de nachtwaker zat. Zij vertelde dat zij er was met Stella en dat er elke nacht ook een nachtwaker zou zijn. Dat is dus allemaal goed geregeld. Later die morgen ben ik naar de bank geweest en naar de telefoonwinkel om een nieuwe simkaart met veel data zodat ik een hotspot van m'n telefoon kan maken om contact te kunnen hebben met het thuisfront en om deze berichten te kunnen verzenden.

Groetjes uit een bewolkt Blantyre.

  • 15 Juli 2018 - 13:10

    Matty V D Slikke:

    lieve Karina. Fijn dat je veilig aangekomen bent, na vertraging en dat er gezorgd is voor een nachtwaker.
    De regel uit een liedje speelt al een paar dagen in mn hoofd als ik aan jou denk. En onder die miljoenen heeft Hij ook jou in t'oog!! Veel zegen. groetjes Jan en Matty

  • 16 Juli 2018 - 14:35

    Els Blaasse:

    lieve karin wat wordt je zo een wereld reiziger zeg met al die ervaringen .
    en wat super fijn om te horen dat er zo goed voor je gezorgd wordt.
    geniet van die lieve mensen die je in Malawi ontmoet nieuwe en hernieuwde vriendschapen .
    Ja de liefde van god kent geen grenzen gelukkig.

    Met een lieve warme groet,
    Els

  • 16 Juli 2018 - 14:41

    Corrie Meijer:

    He lieve Karina,
    Fijn dat je op de plaats van bestemming gekomen bent. En dat het een fijn weerzien. Was met je vrienden in Malawi.
    Lekker een eigen stekje met een bad

  • 16 Juli 2018 - 14:46

    Corrie Meijer:

    Sorry Karina de helft is maar verstuurd.
    We bidden voor je, en wensen je Gods zegen.
    Lieve groetjes, Daniël en Corrie

  • 16 Juli 2018 - 14:55

    Tineke Pieters:

    Wat een spannende heenreis Maar heerlijk dat die nu achter de rug is.Heel veel plezier en je zult vast wel gauw je draai vinden
    Groeten Tineke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Karina

Op 30 juli stap ik in het vliegtuig naar Malawi om op 26 augustus weer in Goes aan te komen. In die tijd zal ik wonen bij David en Elisabeth Chitsonga, ht voorgangers echtpaar, in huis wonen. Ik wil hen graag helpen met allerlei voorkomend werk. Verder wil ik ook graag de scholen bezoeken. Al met al wordt het vast een leerzame en boeiende reis. Ik heb er veel zin in, maar vind het ook spannend, omdat ik deze reis alleen ga doen; gelukkig gaat de Heer met me mee. Groetjes, Karina.

Actief sinds 17 Juli 2010
Verslag gelezen: 294
Totaal aantal bezoekers 31932

Voorgaande reizen:

11 Juli 2018 - 08 Augustus 2018

Malawi 7.0

21 Juli 2017 - 18 Augustus 2017

Malawi 2017

24 Juli 2015 - 20 Augustus 2015

A handful times

13 Juli 2014 - 07 Augustus 2014

Jorika in Malawi

09 Juli 2013 - 05 Augustus 2013

Malawi 3e x

30 Juli 2010 - 26 Augustus 2010

Malawi here I come

Landen bezocht: