YES hij doet het. - Reisverslag uit Blantyre, Malawi van Karina Dingemanse - WaarBenJij.nu YES hij doet het. - Reisverslag uit Blantyre, Malawi van Karina Dingemanse - WaarBenJij.nu

YES hij doet het.

Blijf op de hoogte en volg Karina

27 Juli 2013 | Malawi, Blantyre

Vanmorgen om 10.00 uur een goed gesprek gehad met David. We hebben een planning gemaakt voor volgende week. Woensdag hoop ik naar Satemwa te gaan. Vooraf zal ik dan eerst wat spullen inkopen zoals suiker, zeep en schriften voor de kinderen. David vertelde dat ze het niet meer kunnen betalen om daar de kinderen van de school smiddags een lunch te geven. Het goedkoopste is maïs om nsima te maken, het volksvoedsel van Malawi. Maar een zak van 50 kg kost nu 12.000 MK, terwijl dat onder de vorige president maar 5.000 MK kostte. Het gevolg is dat de kinderen nu alleen smorgens naar school komen.

Ook heb ik het met David over de bouw van 2 toiletten gehad bij de Alemekezekeschool. Nu is de vakantie begonnen voor de primaryschool , dus is het een goede tijd om dit te doen. Hij zal morgen of maandag navragen hoeveel materialen ze daarvoor nodig hebben en wat dat kost. Dan kunnen ze hoop ik al snel beginnen. Vorige week zijn ze trouwens ook begonnen met het schilderen van de school en het opstoppen van gaten, dit hebben ze zelf bekostigd.

Na het gesprek ben ik met Elisabeth naar de stad gegaan om een nieuwe band te kopen. We hebben een heleboel winkels gehad, maar niemand had een goede. Uiteindelijk hebben we er een kunnen kopen bij de Game, een grote supermarkt. Dit is een Raleigh binnenband, dus dat moet lukken. Ik had gezien dat deze band 4100 MK kostte, maar toen ik aan de kassa kwam, scande die 7300 MK. Dat was ik nog niet van plan om voor een band te geven, dat zou meer als 1/5 deel van mijn fiets zijn. Gelukkig heb ik hem voor de goedkope prijs meegekregen. Verder heb ik nog een pomp gekocht, want er moet ook nog lucht in....bij terugkomst bij de kerk hebben ze met 4 man sterk mijn band erop gelegd, het was geweldig om te zien, de 1 wist dit van de fiets, een ander weer wat anders, er was een hoop discussie, maar het resultaat was dat een uur later mijn band erop zat en IK KON FIETSEN.
Het behoeft lichamelijk nog wel wat training denk ik, want ik kon niet alle hellingen nemen, zelfs niet in de lichtste versnelling, maar het ligt nu in ieder geval niet meer aan mijn fiets als ik er naast loop.
Al met al een vruchtbare dag.

Voor morgen heb ik afgesproken om naar de Engelse dienst te gaan om 7.00 uur in de morgen om daarna naar de zondagsschool te gaan.

Dank jullie wel voor al jullie reacties. Ik vind dit erg fijn om te weten dat er zoveel mensen met mij meeleven.
Allemaal een goede zondag gewenst en tot schrijfs maar weer.

Lieve groeten,
Karina

  • 27 Juli 2013 - 20:12

    COBY:

    Hehe eindelijk fietse. Met je conditie komt het vast wel goed.....jij die al zoveel paden heeft bewandeld. Fijn dat je de nodige dingen kunt ondernemen en zinvol werk kunt doen. Het schooltje knapt dan ook weer lekker op. Succes, we volgen je !!

  • 27 Juli 2013 - 21:37

    Els:

    Ja God is goed
    Ja God is goed
    Ja Goed is goed voor jou/mij

    Wat een geweldige waarheid

    liefs,

    Els

  • 27 Juli 2013 - 22:41

    Floor En Matty:

    Wel-gefeliciteerd met je "nieuwe" fiets :)! Dat je er toch echt nog veel plezier van mag hebben! Je bent een goede zakenvrouw. Hier is het hard aan het regenen, lekker voor je tuintje.We bidden dat God een oplossing laat zien voor de maaltijden voor de kinderen op school. Met de fiets is het tenslotte ook gelukt :) Knuf Floor en Matty

  • 28 Juli 2013 - 15:08

    Jacobi:

    Ha lieve Karina
    Wat ben je daar toch geweldig bezig en zo kreatief,
    Je bent echt een kanjer hoor, hoe je alles voor elkaar krijgt...
    Je lijkt wel echt op je plek te zitten.....
    Leuk om je zo te kunnen volgen...
    ik zie je al fietsen over die wegen en iedereen naar je zwaaien....

    lieve groet en shalom voor jou
    Jacobi
    de Heer is met je dappere held...

  • 28 Juli 2013 - 20:08

    Kees:

    Leuk je belevenissen te lezen. Pas op dat je je niet onmisbaar maakt. Wij hebben bewondering voor wat je doet.
    Gr. Kees


  • 29 Juli 2013 - 12:43

    Jooske:

    Ha Karina,

    Weer bedankt voor je verslag. Altijd leuk om te lezen.
    En nu maar fietsen......Je komt vast in een uitstekende conditie terug.
    Geweldig dat je dit werk kunt doen. Tussen de regels lees ik dat het hard nodig is.
    Tot de volgende brieving. Ik ben benieuwd wat je dan weer hebt meegemaakt.
    Lieve groeten,

    Jooske

  • 29 Juli 2013 - 14:36

    Esther:

    Hoi Karina,

    ben net van vakantie terug en heb je updates gelezen. Door jou verhaal besefte ik hoe vanzelfsprekend het voor ons vaak is dat we gewoon naar de winkel gaan en die spullen kopen die we nodig hebben. Dat de spullen er zijn en wij ook nog het geld hebben om ze te betalen. Wat zijn wij toch verwend of gezegend!!

    Ik wens je veel sterkte en geduld met de andere omstandigheden en mogelijkheden. Ik vind het knap hoe je dat allemaal doet in je eentje en je er doorheen slaat.
    Misschien ontdek je dan juist, dat je niet alleen bent en God je helpt o.a. ook door andere mensen. Je bent nu vaker aangewezen op de hulp van andere mensen.

    Veel zegen verder en bedankt voor je verslagjes!

    groetjes Esther

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Karina

Op 30 juli stap ik in het vliegtuig naar Malawi om op 26 augustus weer in Goes aan te komen. In die tijd zal ik wonen bij David en Elisabeth Chitsonga, ht voorgangers echtpaar, in huis wonen. Ik wil hen graag helpen met allerlei voorkomend werk. Verder wil ik ook graag de scholen bezoeken. Al met al wordt het vast een leerzame en boeiende reis. Ik heb er veel zin in, maar vind het ook spannend, omdat ik deze reis alleen ga doen; gelukkig gaat de Heer met me mee. Groetjes, Karina.

Actief sinds 17 Juli 2010
Verslag gelezen: 380
Totaal aantal bezoekers 31947

Voorgaande reizen:

11 Juli 2018 - 08 Augustus 2018

Malawi 7.0

21 Juli 2017 - 18 Augustus 2017

Malawi 2017

24 Juli 2015 - 20 Augustus 2015

A handful times

13 Juli 2014 - 07 Augustus 2014

Jorika in Malawi

09 Juli 2013 - 05 Augustus 2013

Malawi 3e x

30 Juli 2010 - 26 Augustus 2010

Malawi here I come

Landen bezocht: