Het laatste weekend - Reisverslag uit Blantyre, Malawi van Karina Dingemanse - WaarBenJij.nu Het laatste weekend - Reisverslag uit Blantyre, Malawi van Karina Dingemanse - WaarBenJij.nu

Het laatste weekend

Blijf op de hoogte en volg Karina

18 Augustus 2015 | Malawi, Blantyre

Het laatste weekend

Zaterdag ben ik met William weer op boekenjacht geweest. Lopend naar Limbe. En jawel ze hadden weer wat boeken, een stuk of 5. Op de terugweg heeft hij me de primary en de secendary school laten zien. De klassen liggen er nu allemaal verlaten bij vanwege de vakantie. Naast de school staan de huizen van de leerkrachten. We besluiten na de lunch nog naar Blantyre te gaan om daar verder te zoeken. Sevanna vertelde aan William hoe hij naar beehive, een tweedehands boekwinkel moet gaan. William knikt ijverig van ja dat hij het begrepen heeft. Maar hij laat me alle straten van Blantyre zien, maar we belanden uiteindelijk op de markt. Daar vinden we nog 2 boeken. De winkel waar ik schoolbordkrijt kan vinden is echter al dicht. Bij thuiskomst wil ik nog even naar de shoprite maar ook die sluit net voor mijn neus om half 5, terwijl op de deur staat dat hij tot 6 uur open is dat wordt dus overleven op mijn restjes dit weekend.

Voor zondag heb ik een bijbelverhaal voorbereid voor de zondagsschool. En ook 60 knutsels. Dit bleek de volgende morgen echt te weinig. Er bleken wel 90 kinderen te zijn. Ook konden we niet in het gebouwtje, want niemand had een sleutel. Dus werden de matten in een klas in aanbouw gelegd, waar we nog een beetje in de schaduw konden zitten, want het is vandaag een warme dag. Vandaag was ik te laat voor de Engelse dienst. Ik was vroeg opgestaan maar kon de achterdeur niet open krijgen. Ik heb nog geprobeerd om Tiyamike wakker te krijgen maar iedereen was vast in slaap. Dus ben ik een uurtje later vertrokken.
Zondagmiddag was ik tegen drieën thuis en heb ik maar eens een dutje gedaan om wat slaap in te halen. 's Avonds hebben we met zijn allen in de tuin gegeten: Sevanna , haar man, haar zus, 4 Nederlandse jongelui, Tiyamike, Fred en ik. De 3 kinderen eten binnen. Het was erg lekker en gezellig.

  • 18 Augustus 2015 - 09:13

    Joke Leendertse:

    Nou nou Karina wat een belevenissen. Petje af voor je energie en inzet.
    Goede terugreis en dan nog uitrusten voor de school hier weer begint?!!
    groetjes,
    Joke L.

  • 18 Augustus 2015 - 09:42

    Els:

    hoi karin wat klinkt dit allemaal lekker relax ja alleen dat je op de restjes moest leven
    dat is even minder misschien maar je hebt toch een gezellige maaltijd gehad
    met iedereen lekker in de tuin gewerkt.
    ja en nu begint het aftellen raar he .

    groetjes

    els

  • 18 Augustus 2015 - 09:52

    Joke:

    Hoi lieve Karien.
    Ik lees elke keer met interesse en verbazing je verhalen. Wat is de samenleving daar toch anders! En wat hebben de mensen ook een andere instelling dan wij westerlingen.
    Nog even en je terugreis begint weer. Ik zie je op Schiphol.
    Liefs. Joke

  • 18 Augustus 2015 - 12:02

    Karien:

    Hee Karina,
    volgens mij ben je inmiddels al thuis of niet ? Wat een indrukken heb je weer te verwerken, nou, je hebt nog een weekje of moet je deze week al aan de slag ? Ook weer wel fijn om je kleine Fiene weer te zien denk ik. Tot snel,
    liefs Karien

  • 18 Augustus 2015 - 16:09

    Cathrien:

    Lieve Karina.

    Het is maar goed dat je zo,n wandellaar bent, want je loopt wat af ,zeg .Maar gelukkig met eenig resultaat, zijn het er maar een paar .Je zou zoveel meer willen,maar alles is beter dan niets.Je hebt je best gedaan !!!!! Vind je het afscheid moeilijk? of verlang je ook weer wel naar huis.Het gevoel is dubbel,denk ik. Ik wens je een behouden thuiskomst.

    tot ziens, liefs van Cathrien

  • 18 Augustus 2015 - 20:57

    Jooske:

    Hey Karina,
    Alweer je laatste weekend.Wat gaat het snel.Je verhaal is echt Malawi.Fijn dat je nog wat boeken op de kop getikt hebt.Wij zitten intussen in Hamburg.Al twee dagen regen gehad.Als het niet nat is,is het spul vochtig.Morgen geen fietsdag,bezoek aan Hamburg.
    Ik wens je een goede thuisreis.Ik lees dat Joke op Schiphol is.Leuk. Groetjes Jooske.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Karina

Op 30 juli stap ik in het vliegtuig naar Malawi om op 26 augustus weer in Goes aan te komen. In die tijd zal ik wonen bij David en Elisabeth Chitsonga, ht voorgangers echtpaar, in huis wonen. Ik wil hen graag helpen met allerlei voorkomend werk. Verder wil ik ook graag de scholen bezoeken. Al met al wordt het vast een leerzame en boeiende reis. Ik heb er veel zin in, maar vind het ook spannend, omdat ik deze reis alleen ga doen; gelukkig gaat de Heer met me mee. Groetjes, Karina.

Actief sinds 17 Juli 2010
Verslag gelezen: 255
Totaal aantal bezoekers 31938

Voorgaande reizen:

11 Juli 2018 - 08 Augustus 2018

Malawi 7.0

21 Juli 2017 - 18 Augustus 2017

Malawi 2017

24 Juli 2015 - 20 Augustus 2015

A handful times

13 Juli 2014 - 07 Augustus 2014

Jorika in Malawi

09 Juli 2013 - 05 Augustus 2013

Malawi 3e x

30 Juli 2010 - 26 Augustus 2010

Malawi here I come

Landen bezocht: