Aankomst - Reisverslag uit Blantyre, Malawi van Karina Dingemanse - WaarBenJij.nu Aankomst - Reisverslag uit Blantyre, Malawi van Karina Dingemanse - WaarBenJij.nu

Aankomst

Blijf op de hoogte en volg Karina

30 Juli 2015 | Malawi, Blantyre

Eerst mijn verontschuldigingen voor het vorige stukje. Daar ontbrak een gedeelte aan, dat hebben jullie vast begrepen. Er is iets mis gegaan, hopelijk gaat het vanaf nu beter.
Mijn vliegreis is goed verlopen.
Er zat een grote groep Nederlanders in het vliegtuig, zij gingen naar een kindertehuis in Malawi en daar kon ik me toch een beetje bij aansluiten. Zodoende ben ik goed aangekomen op Chileka AirPort. Daar werd ik opgehaald door iemand van de kerk, want David is met het gezin een poosje naar Lake Malawi en komt maandag weer terug.
Bij aankomst in de coffeeshop was ook Sevanna er niet. Ook zij komt begin volgende week terug. Gelukkig was housemother van vorig jaar er wel en haar zoon. Zij lieten me zien waar ik kan slapen. Verder mag ik gebruik maken van de keuken en de badkamer en doen of ik thuis ben.
Dat was al gelijk nodig, want er was geen eten in huis en morgen is het zondag. Dus vlug mijn rugzak leeg gemaakt en naar de shoprite om het hoogst nodige. Gelukkig had ik nog geld van vorig jaar. Ik heb ook maar een handdoek gekocht, want er lag niks klaar. En dat allemaal direct na een vermoeiende reis.
Warm eten hoefde gelukkig niet, want ik had al 2x diner gehad in het vliegtuig. Dus een boterhammetje volstond.
Na het eten eerst een poosje op bed gelegen....ik had net voordat ik uit Nederland wegging behoorlijke rugpijn gekregen...en dat is er met de vliegreis niet beter op geworden. 'S avonds heb ik met Tiyamike en Fred een leuke avond gehad. Ik heb ze geleerd hoe je een sudoku moet maken. We hadden een boel lol. Om 9 uur mijn bedje ingedoken, waar ze nog vlug een klamboe boven gehangen hebben. Daar was ik snachts wel blij mee want er was aardig wat gezoem te horen.
De volgende morgen lekker een bad genomen en een ontbijtje in de tuin. Ik blijf vandaag maar thuis. Mijn rugpijn is nog niet veel beter, ondanks de nachtrust. Het wordt een dagje lezen en strakjes probeer ik mijn koffers eens op te ruimen. Ik kan niet bij mijn kleren komen van al het speelgoed en de spulletjes die ik nog van Joke en Frits meekreeg.

• 30 Juli 2015 - 21:20

Corrie Meijer:

Hoi Karina,

Fijn dat je goed in Malawi bent aangekomen, jammer dat je zo'n last van je rug hebt.
    We bidden voor spoedig herstel, en dat het je toch de dingen kan doen, waarvoor je naar Malawi bent gegaan.
    Lieve groetjes en zegen,
    Corrie

• 30 Juli 2015 - 21:43

Joke:

Ha lief zusje van me.
    Fijn iets van jete horen. Wat een pech dat je nog steeds last van je rug hebt.
    Ben je inmiddels al een beetje bij gekomen. De reis en aankomst klinkt als een heftig nachtje/dagje.
    We zijn benieuwd naar je schoolervaringen. Tot je volgende berichtje.
    Liefs. Joke

• 30 Juli 2015 - 22:44

Willemijn:

He mams,
    Super fijn om je gesproken te hebben vanavond... en tja kort kunnen wij dat niet zo goed he ;)
    Maar over je rugpijn heb ik je niet gehoord, houdt dat in dat je daar nu geen last meer van hebt?
    I hope so!
    Ik zal kijken of we morgen weer ff kunnen contacten, maar dan met de kleine meid op schoot!
    Dikke knuffel van Liene en liefs van ons

• 31 Juli 2015 - 09:07

Ellen:

Wat leuk zo'n verslag. Sterkte met je rug. Liefs ellen

• 31 Juli 2015 - 19:27

Els:

Hey Karin ben super blij om iets te horen van je,
    Ja en nu begint het grote avontuur in afrika. dingen wel geregeld niet geregeld.
    Maar alles komt weer op zijn pootjes terecht gelukkig .

Ja nu je rug ook dat komt goed we hebben een grote God toch?