Verjaardag en vervolg scholen - Reisverslag uit Blantyre, Malawi van Karina Dingemanse - WaarBenJij.nu Verjaardag en vervolg scholen - Reisverslag uit Blantyre, Malawi van Karina Dingemanse - WaarBenJij.nu

Verjaardag en vervolg scholen

Blijf op de hoogte en volg Karina

25 Juli 2014 | Malawi, Blantyre

Dinsdag zijn we naar de Good Samatarian school geweest. Smorgens kwam Andrew langs. Hij nodigde ons uit om de verjaardag van David te vieren. De plannen waren echter gewijzigd. Eerst zouden we naar een restaurant gaan van 18.00 uur tot 20.00 uur maar nu werd het gewoon om 19.30 bij David thuis. In eerste instantie had ik gezegd dat we wel met de minibus zouden komen, maar toen we pas na vijven thuis waren , ontzagen we het om weer anderhalf uur te reizen met de minibus. Het was geen probleem om ons op te halen, maar dan moesten we wel de brandstof betalen.....nou graag. We zouden om 18.00 uur opgehaald worden, toen we om 19.00 nog niemand hadden gezien maar eens gebeld....jaja ze waren onderweg. 19.15 hadden ze ons adres gevonden. Bij David thuis aangekomen werd er nog druk gekokkereld. Jooske heeft nog geholpen met pannenkoeken bakken op een houtskoolvuurtje. Om 20.45 gingen we pas eten. Ze hadden heerlijke dingen klaar gemaakt voor de vele mensen die er waren, ik denk dat er ongeveer 30 mensen waren. Na het eten was er veel gezelligheid rondom raadsels en spelletjes. Daarna was het tijd om cadeaus aan te bieden, dit gaat altijd gepaard met flinke speeches, die dan voor ons nog weer vertaald werden. Al met al een lange avond. Het was half 1 voor we weer thuis waren.
De andere dag een poosje uitgeslapen. Maar dan toch weer naar de Allemekezekeschool . Jooske ging naar standerd 1 en ik bleef bij de kleuters. We zijn bezig geweest met de kleuren. Kinderen van 4/5 jaar kennen de kleuren nog niet. Daarna nog even met tellen bezig geweest tot 3. Geef mij 3 blokjes, enz. Na de pauze wordt er niet meer geleerd, ook niet door de oudere kinderen. We spelen met z'n allen buiten met het touw, wat ze ook als elastiek gebruiken om te elastieken twisten. Ik leer ze weer wat nieuwe kunstjes, dat vinden ze elke keer weer een uitdaging. Ook spelen we met de bal en de banden.
Smiddags geven Jooske en ik een rekenles buiten aan alle oudere kinderen ( groep 3-5) we gebruiken grote dobbelstenen om hen te leren dit in 1keer gezien ipv elke keer alle stippen te tellen. Na enige oefening lukt dit redelijk. Ook deden we bussommen op een bankje....kinderen erbij en eraf, het was een leuke oefening. Het viel op dat ook de oudste kinderen dit niet als makkelijk ervaren.
Donderdag weer naar de GSschool. We hebben toen bankjes geïntroduceerd voor de kinderen van 4 en ouder. Deze zetten we voorin de klas, terwijl de kleinere kinderen dan erachter op de vloer kunnen spelen. Kinderen zijn op deze manier meer geconcentreerd en kunnen niet zomaar weg of ergens anders gaan zitten. Zo hebben we rood en geel aangeleerd. Later op de dag konden ze de banken gebruiken om te schrijven samen met Jooske of te puzzelen met mij. Terwijl de jongens met wat constructiemateriaal aan het bouwen waren.
Vandaag, vrijdag, hebben we een lang touw gekocht om op het terrein van de kerk een stuk af te kunnen zetten, zodat de kinderen dan hopelijk buiten kunnen spelen. Ook hebben we een liter schoolbordverf gekocht. Dit wilden ze eerst in 2 drinkflesjes doen, maar dat zag ik niet zo zitten, want daar past mijn kwast niet in. Gelukkig hadden ze ook nog een plastic pot met deksel. Het is geweldig om dit soort dingen op de markt te kopen.
Het is weer een lang verhaal en nog lang niet alles wat je meemaakt, maar van elke dag zou je boekwerken kunnen schrijven. Jooske en ik praten ook heel wat af over onze ervaringen en ideeën. We zijn dan vaak ook wel erg moe aan het eind van de dag.

Groetjes van Jooske en Karina

  • 26 Juli 2014 - 00:25

    Ronald Boomsma:

    Hoi Karina en Jooske, mooi om jullie zo te kunnen volgen. Thanks voor de verslaglegging. Even over het Malawiaanse mobiel wat ik heb meegegeven aan jullie. Hebben jullie een andere simkaart erin gedaan? Kan je misschien het telefoonnummer even mailen naar info@partnersinhoop.nl ? Dan hoop ik jullie nog even te kunnen spreken of heb je momenteel ook skype tot de mogelijkheden? Ik hoor het graag. Be blessed to be a blessing en de groeten aan allemaal.| Ronald

  • 26 Juli 2014 - 00:26

    Ronald Boomsma:

    Hoi Karina en Jooske, mooi om jullie zo te kunnen volgen. Thanks voor de verslaglegging. Even over het Malawiaanse mobiel wat ik heb meegegeven aan jullie. Hebben jullie een andere simkaart erin gedaan? Kan je misschien het telefoonnummer even mailen naar info@partnersinhoop.nl ? Dan hoop ik jullie nog even te kunnen spreken of heb je momenteel ook skype tot de mogelijkheden? Ik hoor het graag. Be blessed to be a blessing en de groeten aan allemaal.| Ronald

  • 27 Juli 2014 - 09:11

    Corrie Meijer:

    Hoi dappere meiden,

    Geweldig om jullie verslagen te lezen. Ik liep wat achter, was een weekje weg. Jullie genieten met volle teugen lees ik wel. De ontmoeting met de mensen daar geeft jullie veel vreugde.
    Geweldig dat jullie zo goed met elkaar kunnen praten over alles wat je tegen komt.
    Ik wens jullie een gezegende week met heel veel plezier.
    Corrie

  • 27 Juli 2014 - 17:32

    Jacobi Kodde:

    Hallo Karina!!
    leuk te horen dat je zo in je element bent... ik moet denken aan je erfdeel waar je op Aglow wel eens over hebt verteld....
    En fijn dat je met een vriendin bent.
    Leuk dat je zoveel kunt betekenen daar.
    Nou ik wens jullie nog veel vreugde wijsheid en inspiratie....
    lieve groet en Shalom
    Jacobi

  • 27 Juli 2014 - 22:45

    Ad En Ton:

    Lieve Karina,
    leuk en interessant om je ervaringen te lezen.
    Het is ook fijn om vergeleken met vorig jaar duidelijk vorderingen te zien bij de kinderen.
    En hoe is je relatie met de Heere? Je mag dit voor Hem doen en je wilt ook graag tot zegen zijn.
    Het is fijn voor jou om samen te zijn en er met haar over te kunnen praten, denk ik.

    Hier is het erg warm geweest. En door de vochtigheid is het gewoon drukkend. Vandaag (zondag) is het wat koeler... best lekker. het was heerlijk weer om te bbq-en met onze kinderen.

    Beste Karien, we volgen je en bidden voor je.
    Hartelijke groeten van Addy en Tonnie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Malawi, Blantyre

Karina

Op 30 juli stap ik in het vliegtuig naar Malawi om op 26 augustus weer in Goes aan te komen. In die tijd zal ik wonen bij David en Elisabeth Chitsonga, ht voorgangers echtpaar, in huis wonen. Ik wil hen graag helpen met allerlei voorkomend werk. Verder wil ik ook graag de scholen bezoeken. Al met al wordt het vast een leerzame en boeiende reis. Ik heb er veel zin in, maar vind het ook spannend, omdat ik deze reis alleen ga doen; gelukkig gaat de Heer met me mee. Groetjes, Karina.

Actief sinds 17 Juli 2010
Verslag gelezen: 255
Totaal aantal bezoekers 31934

Voorgaande reizen:

11 Juli 2018 - 08 Augustus 2018

Malawi 7.0

21 Juli 2017 - 18 Augustus 2017

Malawi 2017

24 Juli 2015 - 20 Augustus 2015

A handful times

13 Juli 2014 - 07 Augustus 2014

Jorika in Malawi

09 Juli 2013 - 05 Augustus 2013

Malawi 3e x

30 Juli 2010 - 26 Augustus 2010

Malawi here I come

Landen bezocht: