Afscheid en terugreis - Reisverslag uit Blantyre, Malawi van Karina Dingemanse - WaarBenJij.nu Afscheid en terugreis - Reisverslag uit Blantyre, Malawi van Karina Dingemanse - WaarBenJij.nu

Afscheid en terugreis

Blijf op de hoogte en volg Karina

07 Augustus 2014 | Malawi, Blantyre

Maandag zijn we voor de laatste keer naar de GSschool geweest. We hebben het touw als afscheiding voor de speelplaats geïntroduceerd . De kinderen waren blij dat ze naar buiten mochten. Maar eenmaal buiten stonden ze in een groep te wachten en wisten ze niet wat ze moesten doen. We waren natuurlijk wel eens meer naar buiten geweest met de oudste kinderen, maar dan deden we altijd een spel. Nu ze vrij mochten spelen konden ze daar niet mee omgaan. We moesten weer dingen bedenken om te doen. Hopelijk gaan ze dit elke dag gebruiken, zodat ze ook leren om zelf te spelen. De kinderen uit de buurt vonden het ook bijzonder. Ze bleven netjes voor het touw staan, maar zodra wij naar binnen waren, gingen ze op het afgebakende stuk en deden springspelletjes over het touw. Smiddags hebben we getrakteerd op limonade en Nederlandse koekjes en ballonnen. De kinderen genoten ervan.
Dinsdag was de laatste dag voor de Allemekezekeschool. We hebben nog heerlijk gespeeld met de kinderen en de juffrouws, want die doen net zo graag mee. Ook heb ik nog een paar goede gesprekken kunnen hebben met de juf van de nursery en met Shamim. Smiddags hebben we ook hier getrakteerd. De kinderen zongen ons toe. We hebben er samen een feestje van gemaakt. Het is ook altijd weer een moeilijk moment als er echt afscheid genomen moet worden.....
Voor de laatste keer mee met de minibus. Kijk nog een keer naar alles wat je ziet op de Ndirandemarkt en probeer zoveel mogelijk in je hoofd te prenten, want het is moeilijk om dit te beschrijven. We stappen uit bij de shoprite en lopen naar de coffeeshop van Sevana. Daar hebben we om 5 uur afgesproken om afscheid te nemen van de familie Chitsonga. Gelukkig hebben we nog wat tijd om lekker in de zon te genieten van een drankje en een gesprek met Sevana. De kamer binnen wordt gezellig gemaakt met kaarsjes en een lange tafel waar we allemaal aan kunnen zitten. Als de familie arriveert drinken we wat en kunnen we kiezen uit verschillende taarten die Sevana allemaal zelf heeft gemaakt. Het is een gezellige boel. We sluiten de avond af met een gezamenlijk gebed. Het is al 9 uur als Sevana ons afzet bij ons huis. Gelukkig hoeven we niet meer te koken, maar kunnen we de restjes van de vorige dagen opeten om vervolgens moe maar voldaan in bed te stappen.
Vandaag is de dag van vertrek. We kunnen eerst nog wat uitslapen en op ons gemakje ontbijten en inpakken, want we hoeven pas om 1 uur op het vliegveld te zijn. Sevana komt afscheid nemen en nodigt ons alvast uit voor volgend jaar.
Ook huismoeder en de meisjes zwaaien ons uit. David en Elizabeth brengen ons en bij het vliegveld nemen we dan echt afscheid. Het was een geweldige tijd;we hebben weer heel wat ervaringen opgedaan. Donderdag zullen we om 10.35 weer in Brussel landen als alles verloopt zoals gepland staat.

Donderdag: we zijn veilig in Brussel aangekomen. Daar werden we opgehaald en om half 1waren we bij Jooske thuis. Het is allemaal nog onwennig, het is hier zo'n andere wereld. Het echte landen moet nog komen.......
Maar we kijken beiden terug op een mooie en kostbare tijd. En we zijn dankbaar dat alles goed is verlopen, geen ongelukken, ziektes of andere nare dingen.
Dit is ons laatste verslagje. Dank jullie wel voor al het meelezen en leven. Het heeft ons erg goed gedaan.

Groet Joka in Nederland.

• 07 Augustus 2014 - 21:17

Corrie Meijer:

Lieve Karina,

Welkom thuis. Fijn dat jullie een goede reis hebben gehad. Het zal zeker wennen zijn hier.
    Je stapt in zo'n andere wereld. Maar je kunnen wel terug kijken op een prachtige tijd in Malawi. Ik heb genoten van je verslagen, ik zal ze missen.

Liefs,
    Corrie

• 07 Augustus 2014 - 22:58

Floor En Matty:

Welkom Thuis dappere helden!
    We zijn trots op jullie!
    Dank je wel voor wat jullie voor onze "broertjes" en "zusjes" hebben mogen betekenen!
    Ze zullen nog vaak aan jullie terug denken en verder gaan met wat ze van je hebben geleerd.
    Nog een heel goede tijd van vakantie om bij te komen.
    En bedankt voor alles wat je met ons wilde delen.
    Zegen van de Heer en knuffel van ons!

• 08 Augustus 2014 - 09:25

Adinda:

Fijn dat jullie weer veilig thuis zijn!
    Ik heb genoten van het lezen van jullie verhalen. Ik hoop dat je alle herinneringen een plekje kunt geven. Ik ben benieuwd naar je foto's.

Tot gauw!
    Groetjes, adinda

Verslag uit: Malawi, Blantyre

Karina

Op 30 juli stap ik in het vliegtuig naar Malawi om op 26 augustus weer in Goes aan te komen. In die tijd zal ik wonen bij David en Elisabeth Chitsonga, ht voorgangers echtpaar, in huis wonen. Ik wil hen graag helpen met allerlei voorkomend werk. Verder wil ik ook graag de scholen bezoeken. Al met al wordt het vast een leerzame en boeiende reis. Ik heb er veel zin in, maar vind het ook spannend, omdat ik deze reis alleen ga doen; gelukkig gaat de Heer met me mee. Groetjes, Karina.

Actief sinds 17 Juli 2010
Totaal aantal bezoekers 31940