Onder andere Een dagje vrij - Reisverslag uit Blantyre, Malawi van Karina Dingemanse - WaarBenJij.nu Onder andere Een dagje vrij - Reisverslag uit Blantyre, Malawi van Karina Dingemanse - WaarBenJij.nu

Onder andere Een dagje vrij

Blijf op de hoogte en volg Karina

13 Augustus 2015 | Malawi, Blantyre

Vandaag heb ik het wandkleed genaaid terwijl de kinderen een test moesten doen. Ze moesten de cijfers van 1-20 overschrijven van het bord. Ze moeten de vormen kennen en in welke kleur die gemaakt zijn. Shamim is druk bezig geweest om voor alle kinderen zo,n blad te schrijven , tekenen en kleuren. Wat gaat dat bij ons dan makkelijk even onder het copieerapparaat.
De boorden zijn trouwens netjes aan de muur bevestigd. Daar kunnen nu alle spulletjes op staan. Ik heb een heleboel dingen nog eens bekeken die ik jaren terug meegebracht heb. Sommige spullen zijn echt aan vervanging toe.

Gelukkig is er nu weer stromend water in huis. Kan ik eindelijk weer eens een bad nemen.
Gisteren een heel gesprek gehad met de nachtwaker. Hij moest erg lachen dat ons land 2 verschillende namen heeft...Nederland en Holland. En eigenlijk is dat ook gek. Terwijl we zo aan het praten waren liep er opeens een rat door de keuken...brrrr daar heb ik het niet zo op.

Ik heb mezelf een vrije dag gegeven op donderdag. Eerst heb ik een beetje uitgeslapen tot 8 uur. Daarna ontbeten in de tuin met 2 kranten om te lezen.
Gisteravond heb ik met Sevanna en haar gezin gegeten. Ze vroeg me wat ik op mijn vrije dag ging doen. Ik wil graag wat meer zien van Blantyre. Zo kom ik met de minibus elke dag langs een meertje. Het leek me leuk leuk om daar omheen te lopen. Dat is mogelijk en ze zou aan mr Harison , de tuinman, vragen of hij met mij mee wil gaan. Tegen een uur of twaalf vertrekken we. Hij zei neem maar wat geld mee, want we hebben een bewaker nodig, want het is daar gevaarlijk. Wow dat had ik niet gedacht. Maar we gaan toch op pad. We komen op het terrein van de watermaatschappij. Daar kom ik er achter dat ik mijn camera vergeten ben. Nou dan bel je ff met Sevanna en die stuurt wel iemand . En jawel Fred kwam mijn camera brengen. Toen moesten we het gebouw binnen, want we moesten wachten op de big boss om te vragen of ik een rondje rond het water mocht lopen. Na een poos wachten konden we op weg met een bewaker. Hij liep met zijn geweer voorop. Je loopt over een paadje langs het meer en dan een stuk langs de spoorlijn tot over de spoorbrug. Toen we daar waren moesten we weer terug. De wandeling duurde ongeveer 20/25 minuten en ik heb niks gevaarlijks gezien. Maar ik hoefde er niet voor te betalen. Toen we terugliepen vroeg mr. Harison of ik nog meer wilde zien, bv het spoorwegstation. Natuurlijk wil ik dat. Dus zijn we daar ook naar toegelopen. Ik wilde net een foto maken van een trein die aankwam toen er een bewaker op ons af kwam en vertelde dat we hier niet mochten lopen. Helaas geen foto van de trein wel van het station. De terugweg heb ik maar voorgesteld om met de minibus te doen, want mr Harison moet ook nog 1 uur en 3 kwartier naar huis lopen.

  • 14 Augustus 2015 - 11:23

    Els:

    Hey Karin leuk dat je je zelf ook even een vrije dag geeft zodat je even wat anders kunt doen en zien.
    zo beleef je toch elke dag weer wat anders he.
    Geniet er nog maar even van hier in zeeland is het heel erg klam warm
    met hier en daar onweer en regen.

    shalom en vrede karin

    hoe is het met je rug?

  • 14 Augustus 2015 - 18:14

    Marlies Doodkorte:

    Hey Karina,
    Ik lees elke keer trouw je berichten.. maar ben meer een stille lezer! :) Maar lijkt me een hele aparte ervaring om met een man met geweer te wandelen... en dan niks vreemds zien!
    Geniet van je verblijf daar !

    Groetjes marlies

  • 14 Augustus 2015 - 19:50

    Jooske:

    Hoi,
    Alweer een week voorbij.Ben je al naar de markt geweest?Of gaat dat morgen gebeuren?
    Wat een avontuur:samen met een man met een geweer!Ga je nog een keer naar Satemwa?Heb je al meer boeken gevonden om mee te nemen?Morgen ga ik met Els en fiets per trein naar Cuxhaven in Duitsland.Maandag beginnen we aan de Elberoute.De tassen zijn gepakt.De tablet gaat ook mee.
    Succes maar weer met je onderneming.Groetjes Jooske

  • 15 Augustus 2015 - 21:05

    Cathrien Vlieger:

    Hoi Karina.

    Een rat in de keuken is voor mij minder eng, dan een pad of een kikker. dan zou ik geen stap meer in de keuken zetten. Zijn die er veel? Goed om een dagje vrij te hebben, en eens even wat meer te zien. David en Esther hebben een hele goede en fijne vakantie gehad,ze zijn weer thuis. De tijd voor jou gaat ook al opschieten,of kom je liever nog niet ? wat zal Liene weer blij zijn,als ze je ziet.

    alle goeds en Gods zegen!! doei Cathrien

  • 17 Augustus 2015 - 07:38

    Ellen:

    Hoi Karina,

    Spannende avonturen maak je op deze manier mee, maar wel gaaf dat je ook aan dat soort dingen toe kunt komen en je niet alleen maar aan het werk bent.

    Succes!

    Ellen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Karina

Op 30 juli stap ik in het vliegtuig naar Malawi om op 26 augustus weer in Goes aan te komen. In die tijd zal ik wonen bij David en Elisabeth Chitsonga, ht voorgangers echtpaar, in huis wonen. Ik wil hen graag helpen met allerlei voorkomend werk. Verder wil ik ook graag de scholen bezoeken. Al met al wordt het vast een leerzame en boeiende reis. Ik heb er veel zin in, maar vind het ook spannend, omdat ik deze reis alleen ga doen; gelukkig gaat de Heer met me mee. Groetjes, Karina.

Actief sinds 17 Juli 2010
Verslag gelezen: 283
Totaal aantal bezoekers 31922

Voorgaande reizen:

11 Juli 2018 - 08 Augustus 2018

Malawi 7.0

21 Juli 2017 - 18 Augustus 2017

Malawi 2017

24 Juli 2015 - 20 Augustus 2015

A handful times

13 Juli 2014 - 07 Augustus 2014

Jorika in Malawi

09 Juli 2013 - 05 Augustus 2013

Malawi 3e x

30 Juli 2010 - 26 Augustus 2010

Malawi here I come

Landen bezocht: